Connect with us

Gazdaság

A hazai ipar visszaesése: 2024. novemberi adatok elemzése

2024. novemberi ipari termelés: Csökkenés tapasztalható

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) 2025. január 9-én közzétett adatai szerint 2024. novemberben az ipari termelés volumene 4,2 százalékkal, munkanaphatástól megtisztítva 2,9 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest. Az októberi adathoz viszonyítva 1,6 százalékos visszaesés volt tapasztalható.

A feldolgozóipar szektorális elemzése

A feldolgozóipar legtöbb ágazatában termelési visszaesés történt 2024. novemberben. Csak három ágazatban mutatkozott növekedés, a legnagyobb mértékben a kokszgyártás és kőolaj-feldolgozás területén.

Év eleji adatok és összehasonlítás

Az év első tizenegy hónapjában az ipari termelés 3,9 százalékkal maradt el a 2023-as azonos időszakétól.

Megjegyzés: Ez a KSH első közlése, részletesebb adatok később várhatóak.

Gazdasági kontextus

Az ipari termelés adatai különös figyelmet kapnak a hazai közvélemény részéről, mivel miközben más gazdasági mutatók (infláció, lakossági fogyasztás, külkereskedelem) kedvező tendenciát mutatnak, a beruházások és az ipari termelés gyenge teljesítménye gátolja a jelentősebb gazdasági növekedést.

Elemzés és következtetések

A cikkben szereplő adatok a KSH hivatalos adatain alapulnak, így a tényszerűségük feltételezhető. A részletesebb adatok későbbi közzététele további információkkal szolgálhat.

A 2024. novemberi adatok alapján az ipari termelés visszaesése figyelhető meg Magyarországon, ami ellentétben áll más pozitív gazdasági mutatókkal. A tartós növekedéshez a beruházások és az ipari termelés javulása szükséges.

A gyenge ipari teljesítmény negatív hatással lehet a gazdasági növekedésre, a foglalkoztatottságra és a kormány gazdaságpolitikájának megítélésére. A részletesebb elemzéshez további adatok és elemzések szükségesek.

Megjegyzés: A cikkben szereplő „nem erre számítottunk” megállapítás szubjektív értékelés, amelyet nem lehet objektív adatként kezelni.

(Forrás: telex.hu)
(Kép: pexels.com)

Advertisement