Belföld
Vasúti és közlekedési fejlesztéseket jelentett be Lázár János
A tervek szerint 2025-ben 285 InterCity (IC) vasúti kocsi felújítása kezdődik meg, mintegy 330 milliárd forint értékben. Jelenleg a MÁV 200 mozdonyából 50 korszerű, melyek felét 2026 közepére tervezik felújítani. A felújítás után kizárólag ezek a korszerű mozdonyok vontathatják az IC járatokat. A tervek szerint 40 új villanymozdony és több dízelmozdony beszerzése is megtörténik. A beszerzés bérlés útján valósul meg, a tárgyalások folyamatban vannak.
Közúti Járműpark Fejlesztése
A tervek szerint 2026 közepéig 1000 új autóbusz beszerzésére kerül sor. 2025-ben 500, 2026 első felében további 500 autóbusz érkezik. Ez az intézkedés az autóbusz-állomány átlagéletkorát a jelenlegi 10 évről 7-8 évre csökkentheti.
Javított Szolgáltatások a Vasúton
Az IC vonatokon takarítószolgálatot vezetnek be, amely a menetidő alatt is folyamatosan biztosítja a tisztaságot.
Vasútállomások és Buszpályaudvarok Felújítása
Tervek szerint 2026-ra az összes vasútállomás és buszpályaudvar mellékhelyiségeit felújítják. Ez mintegy 1100 helyiséget érint.
Bérmegállapodás a Közlekedési Dolgozókkal
A közlekedési ágazat 53 000 dolgozója számára bérmegállapodást kötöttek, amely a következő három évben 28%-os átlagos béremelést biztosít. (Megjegyzés: A bérmegállapodás körülményeinek részletes ismertetése hiányzik a forrásból.)
Új Kezdeményezések az Utasok Érdekvédelmében
Tízpontos terv került bejelentésre, melynek első pontja egy késési problémákkal foglalkozó intézet létrehozása. Június 1-jétől új rendszer lép életbe, mely szerint a közlekedési eszközök 20 percnél hosszabb késése esetén a jegyár felét visszafizetik. A visszafizetés az alkalmazáson keresztül történik. Bérlettel rendelkező utasok esetében a havi 5 alkalomnál több 20 percesnél hosszabb késés esetén a következő havi bérlet 10%-os kedvezményt kap. Az alkalmazás egy új funkciót is kap, mely késések esetén riasztást küld.
Elemzés
A cikkben leírt fejlesztések jelentős beruházásokat jelentenek a közlekedési infrastruktúrába és a dolgozói juttatásokba. Az állítások hitelességének ellenőrzése további forrásokból történő információgyűjtést igényel. A bérmegállapodás körülményeinek részletesebb ismertetése, valamint a fejlesztések költségvetésének és ütemtervének pontosabb meghatározása szükséges lenne a teljeskörű értékeléshez. A késési kompenzáció rendszerének hatékonysága a gyakorlati alkalmazástól függ. A fejlesztések pozitív hatással lehetnek a magyar közlekedés hatékonyságára és a közlekedési dolgozók elégedettségére. A magyar közéletre gyakorolt hatás a fejlesztések sikeres megvalósításától és a lakosság visszajelzéseitől függ.
Megjegyzés: A cikkben szereplő Lázár János által tett kijelentések tényszerűségének ellenőrzése további kutatást igényel. A „példátlan támadások” kifejezés szubjektív értékelést tartalmaz, és tényszerű információ hiányában nem lehet hitelesnek tekinteni.
(Forrás: portfolio.hu)
(Kép: Lázár János/Facebook)